Kreatiin ja rasvapoletaja

Sa võid süüa sisse kilode viisi tablette ja pulbreid, aga kui su toitumine pole paigas, siis nendest kasu pole. Ükskõik, mis trenni sa teed või tegema hakkad, siis täpselt sama tähtis nagu on trenn, on toitumine ja on uni. Valgud ja valkudega seonduvad toidulisandid? Lisatud on tavaliselt ka L — karnitiini ja BCAA — asendamatuid aminohappeid ja L- glutamini — inimese peamisi aminohappeid, mis tõstavad immuunsüsteemi ja parandavad taastumist.

On see ka reaalselt võimalik või on lihtsalt tegu järjekordse kreatiin ja rasvapoletaja.

Saamaks vastust, tuleb süveneda füsioloogiasse, tuleb mõista kuidas rasvad põlevad, kuidas ja millistel tingimustel kreatiin ja rasvapoletaja reservidest mobiliseeritakse. Kuidas mobiliseeritakse ja kasutatakse rasvavarusid?

Rasvkudedesse ladestunud triglütseriidide reserve on organism väga visa kasutusele võtma. Isegi harjutamise aeroobne treening mõjul mobiliseeritakse triglütseriide üsna aeglasel kiirusel, see muudabki rasvapõletuse küllalt pikaajaliseks ja aeganõudvaks protsessiks.

kreatiin ja rasvapoletaja

Rasvade kasutust indutseerivad peamiselt kaks aspekti: kehalised harjutused aeroobse iseloomuga ja negatiivne energiatasakaal, mis on tekitatakse üldkaloraazi piiramisega.

Nimetatud aspektid kreatiin ja rasvapoletaja lipaaside hormoonid tööd, mis kisuvad piltlikult väljendudes triglütseriidi molekuli rasvkoe küljest lahti ja lammutavad selle rasvhapeteks ja glütserooli molekuliks. Ühest triglütseriidi molekulist vabaneb kolm kreatiin ja rasvapoletaja rasvhapppe molekuli ja glütserool. Vabanev glütserool on veeslahustuv ja difundeerub kergesti veeslahustunult verre, mistõttu glütserooli kontsentratsiooni tõus veres on üsna otsene näitaja toimuvast lipolüüsist või selle efektiivsusest.

Arvatakse, et peamine lipolüüsi stimulaator rasvkoes, negatiivse energiatasakaalu ja kehaliste harjutuste ajal on epinefriin, mille kontsentratsioon plasmastõuseb ning mis aktiveerib adipotsüütide rasvarakud beeta retseptorid.

Kreatiin ja rasvapoletaja tagasi kehaliste harjutuste juurde, siis olgu öeldud, et kehaline tegevus, iseäranis aeroobset laadi stimuleerib tugevasti triglütseriidide mobiliseerimist, kehaliste harjutuste korral tõuseb vabade rasvhapete kontsentratsioon veres märgatavalt.

Jõusaali uudised

Kestva kehalise töö korral suureneb rasvade oksüdatsioon võrreldes puhkeseisundiga 10 korda. Mis juhtub siis kui intensiivsus tõuseb, nt. Kreatiin ja rasvapoletaja ka rasvade oksüdatsioon, ent paralleelselt suureneb ka laktaadi produktsioon.

Laktaadi teke takistab tugevalt rasvhapete mobiliseerimist, kuna halvab oksüdatsiooni läbiviivate ensüümide funktsioone. Seetõttu ongi rasvapõletus madalamatel intensiivsustel efektiivsem, kuna ka laktaati tekib siis oluliselt vähem.

Kui oleme piiranud kaloreid ja tekitanud negatiivse energiatasakaalu, kas on võimalik samaaegselt lihast kasvatada? On oluline mõista ja teada, et organism läheb oma reservide kallale siis, kui me ei ole toiduga saanud piisavalt kaloreid, et täita baasainevahtuse nõudlust või oleme treeningutega tekitanud negatiivse energiatasakaalu ja me ei saa kulutatut toiduga tagasi.

Loomulikult, teame, et sellised olukorrad on soodsaimad rasvapõletuslikke eesmärke silmas pidades ja rahuldamaks tekkinud defitsiiti, organism on agaralt oma rasvareservide kallal. Ent meie suureks õnnetuseks, organism ei tegutse selles suhtes selektiivselt, kujundlikult väljendudes haaratakse nõudluse energiadefitsiit rahuldamiseks kõike, mis ette jääb ka süsivesikud ja valgud.

BodyVision

Nagu öeldud, need hormoonid tegutsevad kiiresti ja valimatult, muundades organismi kõikvõimalikke kudesid kasutamiskõlblikuks energiaks. Tõlkijalt: Kahjuks jah, ka lihasmass kuulub sinna alla. Organismi jaoks ei ole tegelikult meile nii väärtuslik ja raskesti saavutatav lihasmass midagi väärtuslikku ja erilist, normaalselt eksisteerimiseks pole seda lihtsalt vaja.

kreatiin ja rasvapoletaja

Arvan, et suurenenud lihasmass on üks esimesi, mille kallale kataboolsete olukordade ajal minnakse! On ilmselge, et pikaajaline olukord, madal insuliin, kõrge kortisool ning glükagoon, ei soodusta kuidagi lihasmassi edasist arengut ja kasvu. Valgud ja valkudega seonduvad toidulisandid? Kulturisminduses on aastaid praktiseeritud valgunormide suurendamist dieediperioodil.

See on abiks, ent mitte slim alla ja tooni kiiresti ja täielikult. On see tõene väide või müüt? Üleüldse, kui läheb juba energia ammutamiseks aminohapetest, siis on selleks kolm võimalust: 1 toiduga saadavad valgud.

Mis on pre-workout?

Kahjuks, arvestades organismi energiavajadusi, siis toiduga saadavad valgud suudavad energeetilisteks vajadusteks katta väga minimaalse osa, seda isegi siis, kui valkude osakaal menüüs on suur. Nii, et valgu ratsioonide suurendamine dieedi kaalu kaotuse perioodil ei leevenda kataboolsetest protsessidest tulenevat lihasvalkude degradatsiooni oluliselt, sellele ei tasuks täielikult loota.

Tõlkijalt: Muidugi, paljud kindlasti kahtlevad selles väites, kaasaarvatud siinkirjutaja, seda enam, et terve kulturismimaailm kasutab võistlusteks valmistumisel just sellist taktikat. Ent arvan, et ei tohikski sellest väitest end häirida lasta, oluline kreatiin ja rasvapoletaja asja juures on kindlasti see, kui suurest energiadefitsiidist me räägime, kui sügaval oma dieediga oleme?

Usun küll, et kui olla nt. Saab kaetud organismi valguvajadus ning tõepoolest, jääb ka ressursse üle, tekkinud energiadefitsiidi korvamiseks. Teiseks mittestruktuursed, veres ringlevad aminohapped. Kui rääkida üldse energiaammutamisest aminohapetest, siis see valgu esinemisviis on just soodsaim.

Selliseid nn. Organismi suurim aminohapete reserv on salvestunud lihastesse lihasvalkude näol. Ja kuna vabade aminohapete reserv on sedavõrd väike, minnakse lihaste kallale üsna kiiresti. Suurendades dieedi perioodil valgu ratsiooni, vähendame muidugi oluliselt lihasvalkude degradatsiooni, kuid seda täielikult takistada ja vältida pole kindlasti võimalik.

Moraal ongi selles, et mida suurem on energiadefitsiit, seda rohkem läheb organism oma varudest abi otsima ja selleks on esmajärgus just lihased.

kreatiin ja rasvapoletaja

Nii, et mingisugune lihasmassi kadu dieedi perioodil on loomulik ja vältimatu. Suurusjärk oleneb dieedi sügavusest ja ülesehitusest. Millised on valkude degrdatsiooni põhjused? Nagu eelnevalt pikalt kirjeldatud, primaarseim degradatsiooni põhjus on energiadefitsiit, mis on siis saavutatud, kas läbi dieedi või treeningu.

Olukorda halvendab tunduvalt glükokortikoidide suurenenud produktsioon, aga loomulikult, kui valguratsioonid on väikesed, on see samuti soodustav faktor.

Logi sisse

Iseäranis suurendab valkude degradatsiooni leutsiini aminohape defitsiit. Kogu kaalukaotuse olemus sõltub paljuski kaloritest. Ja tõepoolest, isegi jõutreening ja suured valgunormid ei aita meil lihast täielikult säästa, veel vähem on võimalik kvaliteetset lihast sellistel tingimustel juurde kasvatada.

Harjutamiseaegselt treeningprotsess iseenesest on valgusüntees aeglustunud ja suurendab degradatsioon. Treening stimuleerib kreatiin ja rasvapoletaja hormoonide produktsiooni ning tekkinud anaboolne keskkond kombineerituna piisava koguse süsivesikute ja aminohapetega soodustab valgusünteesi ja viib degradatsiooni kataboolsed protsessid miinimumini.

Jõutrenn stimuleerib küll testosterooni ja kasvuhormooni produktsiooni ja anaboolne käik on nö.

Liitu meie uudiskirjaga

Võiks isegi väita, et trenniga suurendame negatiivset kaloraazi veelgi. Selleks peabki dieet pideva kontrolli all olema. Tõlkijalt: Siinkohal on muidugi jällegi oluline märkida, et kõik sõltub sellest kuidas mängida kuidas dieeti juhime ja kui palju toitaineid ja mis korrelatsioonis peale anname.

Madala süsivesikute ja kõrge rasvasisaldusega dieedid Kuidas suhtuda madala süsivesikute sisaldusega dieetidesse? Paljud teadusuuringud ja autorid kinnitavad, et stabiilselt madal süsivesikute sisaldus menüüs vähendab oluliselt ka rasvhapete oksüdatsiooni võimet rasvade kasutamist energiana.

kreatiin ja rasvapoletaja

Süsivesikute halb kättesaadavus defitsiit häirib päris tugevalt aeroobsete energiatootmismehhanismide tööd, kuna tekkinud olukord lükkab rasvad primaarseks energiallikaks süsivesikuid on vähe ja valkudest võetakse alles viimasena.

Sellises olukorras aga aeglustub Krebsi tsükli töö. Aeglustub ja häirub atsetüül - Co ensüüm ühikute teke ning seeläbi kogu oksüdatsiooni protsess tervikuna. Mitte ei vähene ainult rasvhapete oksüdatsioon, vaid ka rasvhapete vabastamine triglütseriidi molekulist. Lipolüüsi efektiivsus kreatiin ja rasvapoletaja suuresti vereplasma insuliini tasemest. Tõlkijalt: Ega ilmaasjata öelda, et rasvad põlevad süsivesikute tules.

kreatiin ja rasvapoletaja

Pealegi, ei häiru mitte ainult vabade rasvhapete oksüdatsioon, vaid ka triglütseriidide mobiliseerimine rasvkoest. Need protsessid on tundlikud ja sõltuvad suuresti vereplasma insuliini tasemest.

Navigeerimine

Jah, tõepoolest, dieedi perioodil on oluline insuliini tase hoida madalal, vältimaks rasvade ladestumist, samas on see ka märk süsivesikute nappusest. See kõik on hea, ent kui selline olukord kestab pikemat aega, siis organism saab aru, et midagi on valesti, kõik ei ole nii nagu tavaliselt on olnud. Nii, et dieedid, mis on madala süsivesikusisaldusega, mõjutavad insuliini produktsiooni vähendavad seda ning organismi selline reaktsioon tingib ka triglütseriidide mobilisatsiooni häirumise.

Tõlkijalt: Organismis töötab ju kõik negatiivse tagasiside printsiibil, kuna insuliini üks paljudest funktsioonidest on ju hoopis rasvade ladestamine, kreatiin ja rasvapoletaja insuliini puudumise või madala taseme korral seda ladestumist ju ei toimu ja kuna ei toimu, siis organismile on see signaal, et ju need varud rasvavarud on olulised ja neid kätte ei anna. Siinkohal tulebki mängu süsivesikute tsükeldamine.

Aeroobne Treening Kuidas suurendada vabade rasvhapete oksüdatsiooni? Ilmselt parim võimalus ongi aeroobse iseloomuga, mõõduka ja submaksimaalse intensiivsusega treening. Töö sellisel intensiivsusel kutsub esile epinefriini, norepinefriini ja ka kasvuhormooni vabanemise, mis omakorda takistavad insuliini vabanemist pankreasest.

kreatiin ja rasvapoletaja

Tekkinud olukord soodustab rasvade mobiliseerimist ja kasutamist. Süsivesikud tuleb üldjoontes hoida madalal, kuid neid tuleb nö. Kokkuvõttes, rasvapõletus realiseerubki just tänu energiadefitsiidile.

Registreeru

Järk-järguline rasvapõletus saavutataksegi tänu sellele, kui kulutame rohkem, kui sööme. Aeroobse treeninguga loome rasvapõletuseks soodsa olukorra. Ent eelnevale tuginedes, on selge, et kes vähem, kes rohkem, kaotame dieedi perioodil kvaliteetset lihast. Juurde ei ole võimalik sel perioodil küll midagi kasvatada. Parim, mida lihasmassi hoidmiseks teha saame, on jätkata intensiivseid jõutreeninguid.

Kokkuvõte Niisiis ei ole võimalik kaalulangus treener ottawa tegeleda rasvapõletusprogrammiga ja samal ajal kasvatada lihast. Parim, mida dieediperioodil teha saame, on viia lihasmassi kadu miinimumini. Seda saame teha eelkõige läbi valguratsioonide suurendamise ja see aitab meid seni, kuni oleme oma dieedi ehitanud üles kreatiin ja rasvapoletaja, laskmata energiadefitsiidil liiga suureks minna.

Kreatiin ja rasvapoletaja energiadefitsiit on liiga suur, ei kaitse meie lihasmassi ka suurenenud valguratsioonid. Hea kaalukaotus oleks ca. Teine võimalus viia lihaste kadu miinimumini, on, et kindlasti, ka dieedi ajal tuleb pärast treeningut lihaseid toita. Treeningjärgselt tarbitud sheik süsivesikutest ja valgust stimuleerivad insuliini eritumist, mille mõjul toitained lihasrakku pääsevad.

Materjalide loata kasutamise eest esitatakse arve. Loa saamiseks palume pöörduda: toimetus fitness.