Kaalulangus muudid ja toed

Puuviljad ja muud süsivesikuterikkad palad tuleks jätta päeva esimesse poolde! SEOTUD: kui tegemist on treeningutega, on kõik parem kui mitte midagi Müüt nr 6: Imetamine kaitseb rasvumise eest Maailma Terviseorganisatsioon WHO teatas, et imikutena rinnapiimatoidul olevad inimesed on hilisemas elus vähem rasvunud, kuid tunnistas, et need järeldused on tehtud eelarvamuste või segavate uuringute põhjal.

Mis on tõde, mis mitte? Dieedi- ja trennimüüte kummutavad personaaltreenerid Taimi Ainjärv ja Marek Morozov, toitumisnõustaja Erle Jõema ning Tallinna lastehaigla kliiniline psühholoog Ailen Elias.

Vähem kaloreid ja rohkem trenni viib sihile Erle Jõema: Kõik me ju teame, et kaalu langetamiseks on vaja süüa vähem ja liikuda rohkem. See on tõesti tõsi!

Saada lugu

Sageli tehakse aga viga sellega, et kiputakse sööma liiga vähe ja treeningutega alustatakse väga intensiivselt. Kui on näha esimesed tulemused ja pälvitakse kolleegide-sõprade imetlevaid pilke, annab see veelgi hoogu juurde.

Inimene võib nii vastu pidada paar kuud, kuid siis hakkab keha väsima, energiatase langeb ja motivatsioon kaob. Trenni enam minna ei jaksa, samas on koogid ja pitsad ahvatlevamad kui kunagi varem. Suure vaevaga kaotatud kilod tulevad kiirelt tagasi ja natuke veel pealegi.

❶ Kohv Kaalulangus: Tõde Ja Müüdid | Kaotada kaalu koos

Mis juhtus? Liigsed kilod, mis on kogunenud aastate jooksul, ei saa ju kaduda üleöö. Anna endale aega ja sea mõistlikud eesmärgid!

kaalulangus muudid ja toed number 1 slimming coffee

Tervislik kaalukaotus on 05—1 kilo nädalas. Et see tuleks peamiselt rasvade arvelt, on oluline süüa tasakaalustatult, mitte jätta keha nälga. Rasvapõletus algab 30 minutit pärast treeningu algust Taimi Ainjärv: Hea uudis on see, et rasvade ainevahetus hakkab tööle kohe treeningu alguses!

Faktid Ja Müüdid Rasvumisest | Kaalukaotus

Rasvapõletus oleneb eelkõige sellest, kas treenitakse aeroobses või anaeroobses tsoonis. Anaeroobses tsoonis kasutab keha energiaks protsentuaalselt rohkem süsivesikuid. Aeroobses tsoonis, pikematel ja kergema koormusega treeningutel kulutab keha treeningu ajal rohkem rasvu kui süsivesikuid. Süsivesikud teevad paksuksErle Jõema: Levinud on arusaam, et kui soovitakse püsida normaalkaalus või kaalu langetada, peab kindlasti süsivesikuid vältima.

Faktid ja müüdid rasvumisest

Seega teooria väidab, et roheline tee küll soodustab kaalulangust, ent enamasti on uuringutes kasutatud katehhiini ja kofeiini suuremas kontsentratsioonis kui seda tassitäiest teest saaksime. Ka sellisel juhul ei saa tee olla kindlasti ainuke asi, millele kaalulanguse korral lootma jääda, kuna see avaldab ikkagi suhteliselt vähe mõju.

kaalulangus muudid ja toed kas jalgrattaga poleb rasva

Rohelise tee mõju kaalulangusele pole nii efektiivne kui teistel kaalulangetusmeetoditel treening, liikumine, tasakaalustatud toitumine. Regulaarne treening ning köögiviljade osakaalu poolest rikkalik dieet on palju mõjusamad vahendid. Kui lisada siia veel roheline tee, võid eesmärgini jõudmist mõnevõrra kiirendada. See on tavaline ainevahetust puudutav müüt. Aeglane ainevahetus ei ole ülekaalu tekitaja, vaid vastupidi, aeglane ainevahetus tekib just suure ülekaaluga inimestel, sest nad lihtsalt liiguvad vähem.

Kuigi oma ülekaalu on mugav põhjendada aeglase ainevahetusega, on see enesepettus. Enamasti toimib ainevahetus ilma probleemideta ega muutu niisama aeglaseks. Ent vöökohale tekkinud päästerõngal on küll ainevahetusega seos, sest üks ainevahetuse ülesannetest on rasvkoe moodustamine.

Müüt või tõde: kas roheline tee ikka aitab pekist priiks saada? Siiski ei tasu hakata kannude kaupa teed jooma, kuna efekti peetakse pigem väikseks.

Kui toitu tuleb võrreldes kulutatud energiaga liiga palju, muudab organism ülejäänud kalorid rasvaks ja see varutakse mustadeks päevadeks. Seega on ülekaalu tekkimises süüdi ikkagi liigsöömine, mitte aeglane ainevahetus. Ainevahetus läheb dieeti pidades säästurežiimile Nii ja naa.

kaalulangus muudid ja toed slimming line online

See on tõsi, kuid see juhtub vaid väga range dieedi korral. Söömine, et saada maksimaalset toiteväärtust, on haiguste ennetamiseks ja aja jooksul tervislikuks püsimiseks hädavajalik. Kuid uuringute kohaselt pole kaalukaotusele keskendumine kui ainus edu mõõdupuu mitte ainult ebaefektiivne, vaid ka psühholoogiliselt kahjulik. Ainult skaalale keskendumine võib põhjustada kehakaalu languse ja suurenemise tsükleid. See võib põhjustada ka kõrgendatud stressi, ebakorrektset söömist, enesehinnangu küsimusi ja ebatervislikku kinnisideed kehapildist.

5 MÜÜTI SEOSES TERVISLIKU TOITUMISEGA

Fakt: edu tuleks mõõta tervise, mitte kaalukaotuse järgi Pikaajalise edu võti on keskenduda tervislike valikute tegemisele oma dieedi ja treeningu osas, mitte kaotatud kaalu hulgale.

Kasvavate tõendite põhjal võib järeldada, et edu keskendumine kaalu suhtes neutraalsetele tulemustele, nagu vererõhk, dieedi kvaliteet, füüsiline aktiivsus, enesehinnang ja kehapilt, on tõhusam kui kaalulangus edu mõõtmise asemel. Nendes kohtades on piiratud juurdepääs värskele ja tervislikule toidule. Toidu kõrbeid leidub tavaliselt madala sissetulekuga piirkondades.

Learn 220 COMMON English Phrasal Verbs with Example Sentences used in Everyday Conversations

Fakt: Suuremat rolli võivad mängida toidueelistused ja tervisliku toidu hariduse puudumine Uuringud näitavad, et haridus ja eelistused mängivad tervisliku toiduvaliku tegemisel tugevamat rolli - seda enam kui sissetulekut ja juurdepääsetavust. Inimeste dieedi parandamiseks tuleb muuta toit kättesaadavaks ja taskukohaseks lisaks ebatervislike toiduvõimaluste arvu reguleerimisele kogukonnas.

Lisaks nõuab see inimeste teadmiste muutmist toitumise ja tervise osas.